Β. Τσικάρας: «Είναι δυνατόν να μην ξέρει ο κόσμος το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης;»


Με την ταινία που γύρισε στον Νομό Έβρου ολοκλήρωσε την τριλογία του για την Ελληνική Επανάσταση του 1821


Πριν από τρεις μέρες ολοκληρώθηκαν στο Νομό Έβρου τα γυρίσματα της ταινίας «Πέντε 5» που αφορά το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης. 

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Βασίλης Τσικάρας ήθελε να κάνει ευρέως γνωστό στην ελληνική κοινωνία το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και για αυτό μέσα από την συχνότητα του ράδιο Χρόνος 87.5fm αναρωτήθηκε: «Είναι δυνατόν να μην ξέρει ο κόσμος το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης;».

Τριλογία για την συμβολή των βορειοελλαδιτών


«Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα πριν από τρεις ημέρες στον Έβρο. Βέβαια έχουμε κάποια ξεχωριστά γυρίσματα να κάνουμε και είναι μια ξεχωριστή σεκάνς που αποφάσισα να κάνω και να δώσω ένα άλλο στυλ στο σενάριο, αλλά επί της ουσίας το κομμάτι που αφορά το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης με στοιχεία από την επανάσταση στην Θράκη και φυσικά την θυσία των πέντε Νεομαρτύρων έχει ολοκληρωθεί», είπε προλογικά ο κος Τσικάρας.

Είναι η τέταρτη ιστορική ταινία που γύρισε και με το «Πέντε 5» ολοκληρώθηκε η τριλογία του για το 1821. Ο ίδιος ήθελε να προβάλει τη συμβολή και την θυσία των Βορειοελλαδιτών στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, κάτι το οποίο είναι άγνωστο σε πολλούς συμπολίτες μας και πολλές φορές απουσιάζει από ταινίες ή από βιβλία.

«Μεγάλωσα με το ότι τα βιβλία και η τηλεόραση δεν παρουσιάζουν την θυσία των Μακεδόνων και των Θρακιωτών στην θυσία του 1821. Αποφάσισα να κάνω μια τριλογία για το 1821 με δύο ιστορίες από την Μακεδονία και μια ιστορία από την Θράκη. Να λοιπόν πως μια κινηματογραφική ταινία μπορεί να δώσει το έναυσμα και στα νέα παιδιά και τους μεγαλύτερους να ψαχτούν και να διαβάσουν» τόνισε και συμπλήρωσε ο σκηνοθέτης: «είναι δυνατόν να μην ξέρει ο κόσμος το Ολοκαύτωμα της Σαμοθράκης; Σφαγιάσθηκαν 8.000 άνθρωποι. Είναι δυνατόν να μην ξέρει ο κόσμος ήρωες όπως την Δόμνα Βισβίζη, τον Χατζηαντώνη Βισβίζη και άλλους».

Ο κος Τσικάρας εξέφρασε και το παράπονό του, το ότι δηλαδή ο ελληνικός κινηματογράφος λειτουργεί με «παρέες» όπως τις χαρακτήρισε. «Ο χώρος του κινηματογράφου δουλεύει με “παρέες”. Ο ελληνικός κινηματογράφος θα μπορούσε να “πετάξει” χρόνια νωρίτερα, καθώς έχουμε εξαιρετικούς κινηματογραφιστές, αλλά δεν το αφήνουν οι “παρέες” και ο τρόπος που δουλεύει μέχρι σήμερα» δήλωσε.

Όσο για την τριλογία του που αφορά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 είπε πως αισθάνεται ευτυχισμένος που μπόρεσε και την ολοκλήρωσε, ενώ αναφερόμενος στον ιστορικό κινηματογράφο υπογράμμισε ότι «είναι ένα κινηματογραφικό είδος που δεν μπορεί κανείς ούτε να το εξαφανίσει ούτε να το προσπεράσει».

xronos.gr 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια