Type Here to Get Search Results !

Υποψίες ότι νανοσωματίδια στο εμβόλιο της Pfizer προκαλούν σπάνιες αλλεργικές αντιδράσεις


Σοβαρές αντιδράσεις αλλεργικού τύπου σε τουλάχιστον οκτώ άτομα που έχουν λάβει το εμβόλιο COVID-19 που έχει κατασκευαστεί από την Pfizer και την BioNTech τις τελευταίες 2 εβδομάδες μπορεί να οφείλονται σε μια ένωση στο messenger RNA (mRNA) που είναι το κύριο συστατικό του εμβολίου, λένε οι επιστήμονες. 

Ένα παρόμοιο εμβόλιο mRNA που αναπτύχθηκε από τη Moderna και το οποίο εγκρίθηκε για επείγουσα χρήση στις Ηνωμένες Πολιτείες περιέχει επίσης την ένωση πολυαιθυλενογλυκόλη (PEG).

H PEG δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν σε εγκεκριμένο εμβόλιο, αλλά βρίσκεται σε πολλά φάρμακα που έχουν προκαλέσει περιστασιακά αναφυλαξία, μια δυνητικά απειλητική για τη ζωή αντίδραση που μπορεί να προκαλέσει δερματικά εξανθήματα, κατακόρυφη αρτηριακή πίεση, δύσπνοια και γρήγορο καρδιακό ρυθμό. Ορισμένοι αλλεργιολόγοι και ανοσολόγοι πιστεύουν ότι ένας μικρός αριθμός ατόμων που είχαν εκτεθεί προηγουμένως σε PEG μπορεί να έχει υψηλά επίπεδα αντισωμάτων κατά της PEG, θέτοντάς τους σε κίνδυνο για αναφυλακτική αντίδραση στο εμβόλιο.

Άλλοι επιστήμονες είναι δύσπιστοι για τη σύνδεση αυτή. Ωστόσο το Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργίας και Λοιμωδών Νοσημάτων των ΗΠΑ (NIAID) προφανώς ανησυχούσε αρκετά για να πραγματοποιήσει αρκετές συναντήσεις την περασμένη εβδομάδα προκειμένου να συζητήσει τις αλλεργικές αντιδράσεις με εκπροσώπους της Pfizer και της Moderna, με ανεξάρτητους επιστήμονες και γιατρούς και την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).

Το NIAID οργανώνει επίσης μια μελέτη σε συνεργασία με το FDA για την ανάλυση της απόκρισης του εμβολίου σε άτομα που έχουν υψηλά επίπεδα αντισωμάτων αντι-ΡΕG ή έχουν βιώσει σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις από φάρμακα ή εμβόλια στο παρελθόν. «Μέχρι να γνωρίζουμε εάν υπάρχει πραγματικά θέμα με την PEG, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί» λέει ο Άλκης Τογιάς, επικεφαλής του Τμήματος Αλλεργίας, Άσθματος και Βιολογίας στο NIAID.

Η Pfizer σημειώνει ήδη ότι συνιστάται να είναι πάντα διαθέσιμη «η κατάλληλη ιατρική περίθαλψη και επίβλεψη σε περίπτωση που ένας εμβολιασμός αναπτύξει αναφυλαξία».

Αναφυλακτικές αντιδράσεις μπορεί να εμφανιστούν με οποιοδήποτε εμβόλιο, αλλά είναι συνήθως εξαιρετικά σπάνιες - περίπου μία στις 1 εκατομμύριο δόσεις. Από τις 19 Δεκεμβρίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν αναφέρει έξι περιπτώσεις αναφυλαξίας μεταξύ 272.001 ατόμων που έλαβαν το εμβόλιο για την COVID-19, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση του Thomas Clark, των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC). Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει αναφέρει ήδη δύο περιπτώσεις. Επειδή τα εμβόλια των Pfizer και Moderna mRNA χρησιμοποιούν μια νέα πλατφόρμα, οι αντιδράσεις απαιτούν προσεκτικό έλεγχο, λέει η Elizabeth Phillips, ερευνητής φαρμάκων στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Vanderbilt, η οποία παρακολούθησε μια συνάντηση της NIAID στις 16 Δεκεμβρίου.

Τα νέα για τις αλλεργικές αντιδράσεις έχουν ήδη δημιουργήσει άγχος. «Οι ασθενείς με σοβαρές αλλεργίες στις Ηνωμένες Πολιτείες γίνονται νευρικοί σχετικά με την πιθανότητα να μην είναι σε θέση να εμβολιαστούν, τουλάχιστον με αυτά τα δύο εμβόλια» έγραψε ο Άλκης Τόγιας. «Οι αλλεργίες γενικά είναι τόσο συχνές στον πληθυσμό που αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει αντίσταση κατά των εμβολίων στον πληθυσμό» προσθέτει ο Janos Szebeni, ανοσολόγος στο Πανεπιστήμιο Semmelweis στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, ο οποίος έχει μελετήσει εκτενώς αντιδράσεις υπερευαισθησίας στην PEG.

Επιστήμονες που πιστεύουν ότι η PEG μπορεί να είναι ο ένοχος επισημαίνουν πάντως ότι ο εμβολιασμός πρέπει να συνεχιστεί. «Πρέπει να εμβολιαστούμε» λέει ο Phillips. «Πρέπει να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε αυτή την πανδημία, αλλά χρειάζονται επειγόντως περισσότερα δεδομένα» προσθέτει.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.